Kiemelt, Patacsi Pilvax

Mire a pávatollak lehullanak

|

Mire a pávatollak lehullanak, avagy mire vége lesz a pávatáncnak, mije lesz Pécsnek a csillagászati adósságállományon kivűl? Most a pécsi autóbuszok ügye veri a biztosítékot. Ugyanis a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. 161 autóbuszát, magyarul a teljes gépjárműállományt kínálja árverésre honlapján a Nemzeti Adó-és Vámhivatal. A buszok értéke meghaladja az egymilliárd forintot, de akár 514 millióért is elvihetőek. Pécs hitelből visszavásárolhatja a saját buszait.

A patacsi Pilvaxból úgy látszik, hogy ebben az ügyben, és éjszaka, továbbra is minden irányban sötét van. Pécs nem a siker városa, a busz-ügy pedig azt bizonyítja, hogy ez a város az önző, és szerény képességű politikusok manipulációs területe. Ez a történet is a közösből szerzett pénzről és a megszerzett hatalom megtartásáról szól. Véletlenül sem arról, hogy a pécsiek nyerjenek vagy, hogy a pécsieknek jobb legyen. A pécsi politikai szerencsejáték Zrt. működik.

2009. június elején robbant ki a később csak pécsi buszkiszervezési botrányként elhíresült ügy. Nem belső ellenőrzés, vagy divatos névtelen feljelentésből. Egy álnéven írott kommentből. Érdekes, hogy ezt nem vizsgálták, hogy ki írta! Az Egyesületünk egyik tagja csak egy kérdést tett fel otthoni gépéről aztán volt rendőrségi és bírósági meghallgatáson is, a demokrácia, a jogállam, és a szólásszabadság legnagyobb dicsőségére.

2009. január 1-én, egy pezsgős szilveszteri átbulizott éjszaka után Pécs Megyei Jogú, és igen sikeres városnak elfogytak a buszai. Azóta volt feljelentés, volt nyomozás, folyik tárgyalás is. A bírósági tárgyalás előtt kiderült egy újabb dolog. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2011 elején már úgy nyilatkozott, hogy szerinte semmis a pécsi buszok eladásáról szóló, több mint kétmilliárdos szerződés.

A PK Zrt. az összes pécsi buszt, az Ikarusokat és a Mercedeseket is eladta a PK Busrent Kft. nevű cégnek, amelyben a PK Zrt. kisebbségi tulajdonos.

A Busrent tulajdonképpen csak papíron 2, 2 milliárd forintért vette meg a 170 darabos pécsi buszparkot – merthogy a PK Zrt. rögtön aláírt a buszkölcsönzéssel foglalkozó céggel egy tíz évre szóló tartós bérleti szerződést is. Az arról szólt, hogy a PK Zrt. előre kifizet 2 milliárd forintot a Busrentnek, tízéves rendelkezésre állási díj gyanánt, és visszabérli a buszokat évi 2,1 milliárd forintért a Busrenttől. A PK Busrent ugyanis gyakorlatilag egyetlen forint nélkül jutott hozzá a több mint kétmilliárdért eladott teljes városi buszparkhoz.

Vagyis “papíron” Pécs kapott 2,2 milliárd forintot a buszaiért a Busrent-től, de évi 2 milliárdot kell fizetnie buszok bérléséért a Busrent –nek. A buszokat megszerző cég kisebbségi tulajdonosa a PK Zrt. lett, a többségi pedig az LL Bus Kft., amely a máltai LIMATEC International Holding Ltd. egy offshore cég tulajdonában van. Pár hónappal a pécsi busz ügylet előtt ugyanez az offshore cég próbálkozott meg a Zsolnay-gyár megszerzésével is. Sajnos a Zsolnay is halódik.

A szerződés már csak azért is semmis lenne, mert lehetetlen feltételekkel kötöttek szerződést, hiszen tíz évre szerződtek a cégpapírok szerint 2012 végén megszűnő PK Busrenttel.(!) A Busrenttet nem csak a buszok lenyúlására hozták létre?

2009 nyarán a megyei napilap leközölte a nevezetes számlát amelyen Pécsett megfosztották a buszaiktól. Külön érdekes a számla baloldala: a 2009. 01.01-én kelt megállapodás 9. pontja és a felek között létrejött külön megállapodás!

Ez aztán az ügybuzgóság. A január 1-én kötött megállapodás szerint is! Dicséretes dolog, hogy az újévet kemény munkával kezdik a Pk. Zrt és a Busrent Kft vezetői. A kérdés csak az, hogy kinek a hasznára? Egy szinte biztos, nem a pécsi törvénytisztelő polgárok javára. Mert kiszervezést csak január 01-én lehet a legjobban végrehajtani.

A számla szerint a fizetés határideje: 2009. január 30. Az átadás-átvétel jegyzőkönyv 2009. év június 9. kelt. Közben ki tulajdonolta a buszokat? Érdekes, hogy nincs SZJ szám a számlán. A sorszám a számlán 652 a vége. Tehát ez a második számla, amit kibocsátott a Pk. Busrent Kft. Nem is csoda. Hiszen a cégbejegyzés kelte: 2008. 12. 16. A céginfón bárki utána nézhet. Érdekes tény az is, hogy a kiszervezésről Pécs, és az üzleti érdekeiért felelős Pécs Holding Zrt semmit sem tudott. Igaz, hogy a Busrent 40%-ban a PK tulajdona. Egy ilyen kézzel írt, és amúgy teljesen szabálytalan számla miért nem tűnt fel a NAV-nak, vagy a jogelődjének?

A Mecsekbusz irányítói a PK Zrt. nevében megkötötték a fent említett szerződést, egy olyan céggel, amelynek mindössze egymillió forint jegyzett tőkéje van. Hogyan fordulhatott elő, hogy a buszok eladása, illetve visszabérlése után keletkező áfa-kötelezettségét 2009. februárjától nem teljesítette a PK Zrt? Hogyan fordulhatott elő, hogy a „kiszervezők” olyan feltételekben állapodtak meg, amelyeket valós piaci körülmények közt soha nem köthettek volna meg, hiszen nem a valós piaci viszonyok szerint járt el a két, egymással kapcsolatban álló, adójogilag nem független cég?

Az adóhatóság múlt évi jelentése szerint a PK Zrt. 443 millióval tartozik be nem fizetett áfa miatt, melyért 221 milliós bírsággal sújtották. Az adótartozást és a bírságot 108 milliós késedelmi pótlék is terheli, mely napról napra emelkedett. Ez ellen a város Fidesz vezette önkormányzata sem tett semmit. Csak annyit, hogy megalapították a Tüke busz Zrt-t. Most a város hitelből visszavásárolja a buszait. Ez ám a sikertörténet!

Miért nem vett észre semmit a város önkormányzata, és a különböző felügyeleti szervek, valamint a felügyelő bizottságok ebből a törvénytelen üzletből? Úgy látszik, csak egy ember van a gáton. A magányos vezérigazgató, aki egyedül viszi el a balhét. Természetesen semmi politika nincs az egészben. Még egy szemhunyásnyi sem.

Az viszont érdekes kérdés, hogy a Mecsekbuszt ki szabadította a városra, kik adták át nekik a menedzsment jogokat? A Mecsekbusz tulajdonosai miért nem kerültek az igazságszolgáltatás figyelmébe a felelősségre vonással kapcsolatban? Hol marad az elszámoltatás?

Hozzászólások

Hozzászólás írása ↓
  1. Georg Hawk

    Lomjapataky Béla Dr. kommunista vérbírák egyikének
    a cime : 1031 Budapest Rozália utca 33.

    ↑ LinkVálasz
  2. Polgár

    Elszámoltatás? Hát, igen. Mint tudjuk, az ígéret szép szó. Ha megtartják, úgy jó! De most már azt is tudjuk, hogy ha nem tartják meg, az ígéret akkor is szép szó!

    ↑ LinkVálasz

Minden vélemény számít!

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE