Ez-az-amaz, Filmek

Mit nézzünk a mozikban?

|

Amnézia (amerikai, brit, francia, svéd, rendező: Rowan Joffe, fősz: Nicole Kidman, Colin Firth)

Christine minden reggel úgy ébred, hogy nem emlékszik semmire az előző napjaiból. Még huszonévesen érte egy baleset, mely ezt az amnéziát váltotta ki benne. Most 47 éves. Az ágyban mellette fekvő férfi is, a szoba is, az egész élete ismeretlen számára. Mindenben férjére, Benre kell hagyatkoznia, aki vigyáz rá. Amikor Christine talál egy naplót, melyet az ő kézírásával írtak, és zavaró dolgokat tartalmaz, Christine-nek lehetősége adódik kibogozni, hogy mi is történt vele valójában.

Sírok között (amerikai, rendező: Scott Frank, fősz: Liam Neeson)

A New York-i ex-zsaru, Matt Scuddert nem hivatalos magánnyomozóként a törvény árnyékos oldalán tesz szívességeket némi készpénzért cserébe. Amikor Scudder elvállalja, hogy segít egy heroin dílernek elkapni pár tagot, akik elrabolták és brutálisan meggyilkolták a feleségét, szembesül vele, hogy ezek a vadállatok nem először tettek ilyet és úgy tűnik, nem is utoljára. A jó és rossz közötti határvonal teljesen elmosódik, és Scudder versenyt fut az idővel, hogy nyomukra akadjon New York peremvidékén, mielőtt újra gyilkolnak.

Piszkos pénz (amerikai,rendező: Michael R. Roskam, fősz: James Gandolfini, Tom Hardy)

A magányos Bob Saginowski csapos egy bárban, amin keresztül helyi gengszterek mossák tisztára a pénzüket. Hamarosan Bob egy félresikerült rablás kellős közepén találja magát, melyet követően a rendőrök alapos vizsgálatnak vetik alá…

St. Vincent (amerikai, rendező: Theodore Melfi, fősz: Bill Murray, Naomi Watts)

A film egy 12 éves fiúról szól, akinek szülei épp most váltak el és kell valaki az életébe, amibe belekapaszkodhat. Végül a szomszédban lakó öregemberben találja meg ezt a valakit, nyugdíjas szomszédjában, St. Vincent De Van Nuys-ban. Az egyetlen szépséghiba a történetben, hogy a férfi magatartása nem éppen példamutató: élete az alkohol, a szerencsejáték és az örömlányok körül forog.

VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan (magyar, rendező: Reisz Gábor)

A 29 éves Áron átlagos srácként számtalan kortárs komplexus birtokosa; frissen végzett az egyetemen, barátnője elhagyta, szülei tartják el, amíg munkát keres, ráadásul miközben az elmúló szerelmen agonizál, valami külső, bizarr tényező mindig felülírja elképzeléseit és megszakítja intim pillanatainak eltervezett linearitását. Áron csak akkor jön rá arra, hogy a káoszban és a kiszámíthatatlanságban mégis tart valahová, amikor elmegy innen. Oda jut, ahová mindenki más: a rendbe, fegyelembe, a szívfájdalom elmúlásába, a 2 centivel a föld fölött járásba. De egy budapesti ezt nem bírja, kell a súly a lelkének, mert ez tartja a földön. Áron végül megtanulja ezt, Lisszabonból hazatérve még utoljára tesz egy próbát arra, hogy létezést produkáljon ebbe a világba, a saját életébe, a maga tempójába, a belátással kiegészülő lázadozásba.

Szavak nélkül (lengyel)

Mateuszt már születése pillanatában paralízissel sújtotta a teremtő, a doktorok semmi jóval nem kecsegtettek, ám a szülők szeretetteljes és odaadó munkája végén kiderült, hogy gyönge testhez tiszta értelem és nagy lélek társul. A film a főhős visszaemlékezése révén idézi fel Mateusz életének szakaszait.

 

Minden vélemény számít!

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE