Magyar Közélet

Jön a játék a benzin jövedéki adójával

|

Jópofának gondolja a kormány a jövedéki adóval történő játékot, de nem annyira az. Az új törvény szerint, ugyanis ha csökken a kőolaj világpiaci ára, akkor növelik a benzin árában a jövedéki adót, ha pedig emelkedik, akkor csökkentik. Ők úgy fogalmaznak, ha drága a benzin, akkor csökkentik, ha olcsó a benzin, akkor növelik. És ezzel van nekem gondom. Ki dönti el, hogy olcsó a benzin, vagy drága? Kinek mi az olcsó? Emlékszünk ugye, amikor 1990-ben 56 forintra emelte a kormány a benzin árát? Volt is egyből egy kis blokád. A forintunk azóta sem jobb, a benzin pedig néha az egekben, igaz most éppen csak 338,-Ft, de tavaly volt 430 is, és még csak most jön a nyár, ilyenkor szokták felvinni a négyes szám bűvöletébe. Most akkor még olcsó a benzin? Mikortól lesz drága? Vagy mindez azt célozza, hogy egy belőtt ár maradjon mindig a jövedéki adóval történő játékkal? De mennyi az annyi, mennyi lesz?

Ha megnézzük Európát, változatos árak vannak. Nálunk olcsóbb a benzin Észtországban, Lettországban, Litvániában (1.016 – 1.024 euró) azonos szinte Nagy-Britanniában, Luxemburgban és Ausztriában, (1.067 – 1.086 euró) drágább Szlovákiában, uzemanyagarak-a-kornyezo-orszagokban-2016-01Szlovéniában, Horvátországban, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban és Portugáliában. (1.10 – 1.560 euró) (Az adatokat az autóklub oldaláról vettem, nem egyezik a grafikonon lévő árakkal, mert az januári állapotot tükröz, az csak illusztráció) Ami még lényeges, hogy mondjuk egy átlagfizetésből hány liter benzint lehet megvásárolni, mert ez pontosabb összehasonlítást ad, mint az eltérő benzin árak. Gondolom, nem kell bizonygatnom az európai bérek és a magyar bérek összehasonlíthatatlanságát. Tehát még mindig nem tudom, mikor olcsó a benzin, és mikor drága? Kinek olcsó és kinek drága?

Minden vélemény számít!

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE