Ez-az-amaz

World in Conflict

|

1989-ben a Szovjetunió darabjaira szakadt, végbe ment a rendszerváltás. Ezzel Európa és a világ többi része is fellélegezhetett. De mi lett volna, ha a Szovjetunió nem szűnik meg létezni és folytatja nagyhatalmi pozíciójának kiépítését. Ezt meséli el a World in Conflict. Szovjetunió megtámadja Európa nyugati részét, ezzel háborút provokál Amerikával és a NATO országaival. Oroszok egészen Franciaországig vonulnak előre, ahol a Szövetségesek megállítják az Orosz előretörést.

A szövetséges erők azt hitték, hogy ezzel a győzelemmel elsöpörték az oroszokat és kezdték az ellentámadást szervezni, de kiderült, hogy Európa lerohanása csak egy csali volt az oroszok részéről, és az igazi préda az USA. Oroszok megszállták a Észak Nyugati partját Amerikának, ezzel Seattle Szovjetek kezébe került. Az amerikai haderő igen csekély létszámú haderővel rendelkezik a körzetben, ezért az oroszok könnyen haladnak előre. Ennyi legyen elég a játék történetéről.

A játékban van egyjátékos és többjátékos mód is. 3 frakció oldalán szállhatunk harca: a NATO erők, a Szovjet Vörös Hadsereg vagy akár az USA kötelékében. A hadjáratban több fajta egység áll rendelkezésünkre, viszont a többjátékos mókák során ki kell választanunk, hogy milyen egységekkel szeretnénk harcba szállni. 4 fajta „osztály-besorolás” van: gyalogosok, harckocsik és egyéb páncélozott járművek, támogató járművek és a légerő.

A gyalogság jó választás utcai vagy erdőben történő harcokhoz, viszont nyílt terepen sebezhető. Harckocsik és helikopterek ellen a leghatásosabbak, helikoptereket nehezebben hatástalanítja, de fedezékből, pl. egy toronyból könnyebben leszedi.

A harckocsik képezik a gyors támadáshoz szükséges nyers erőt. Nyílt terepen halálosak a járművekkel szemben. Ez főleg a nehéz tankokra értendő. A közepes harckocsik a gyalogság ellen funkcionálnak, míg a könnyebbek társaik inkább a páncélozott járművek ellen hatásosak, viszont tömegben képesek leszedni akár egy nehezebb ellenfelüket is.

A támogató egységek az egyik legsokoldalúbb választás. Ide tartoznak az önjáró lövegek, mind tüzérségi, mind légelhárító járművekről legyen is szó. Mind két típusnak van könnyű és nehéz változata. Ebbe a kategóriába tartoznak még szerelők és az utászok is.

Helikopterek képezik a játékban a közvetlenül irányítható légierőt. Ide tartoznak a nehéz helikopterek, amik földi egységek pusztítására szolgálnak. A támadó helikopterek az ellenséges légierő megakadályozásra szolgálnak. Ezen felül vannak, felderítő ás transzport helik is. A légierő és a támogató egységek igen „kényes” téma. Mind két osztály egymás ellensége, sebezhetőek egymással szemben, ezért taktikai lépésekkel és döntésekkel kell számolni, ha meg akarjuk óvni embereinket a felesleges kockázattól. A játékban vannak taktikai pontok, amelyeket stratégiai helyszínek elfoglalásért kapunk, vagy ellenségeink likvidálásáért. Ezekből légierőt (főként bombázókat vagy vadászrepülőket), tüzérségi támogatást (precíziós csapást, vagy éppen egy nagyobb hatósugarú tüzérségi zárótüzet intézhetünk ellenségeink ellen. A pontokból lerombolt hidakat javíthatunk be, deszantos egységeket hívhatunk, valamint atomot dobhatunk. Persze ez csak egy kisebb atomfegyver, taktikai, amely nem pusztít el minden egységet a pályán.

Minden stratégiai játékokat kedvelő egyénnek ajánlom.

 

 

Minden vélemény számít!

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE