Ez-az-amaz

The Witcher

|

Egy epikus történet a szörnyvadászok a káosz és a kegyetlenség világában. 2007 legjobb „rpg” játéka The Witcher, amelyet lengyel barátaink hegesztettek. Andrzej Sapkowski lengyel író regényei szolgáltak alapul a játékhoz, amelyben Riviai Geralt bőrébe bújva kell az események forgatagában helyt állnunk. A witcher egy kitalált angol szó, ami witch – boszorkány szóból ered, talán férfi boszorkányra fordíthatnánk le, aminek nincs értelme. A lengyel Wiedźmin szóból fordították át angolra. A játékban ez egy szervezet, akiket gyermekkoruktól kezdve képeztek szörnyvadászatra, mutagénékkel javítva agilitásukon és mágiával fűszerezve tették őket az ismert világ egyik legjobb harcosaivá. Kardforgató tudásuk páratlan, ismerik az elemek művészetét és a mágiákhoz is értenek, valamint a szörnyek anatómiájában is jártasak

Maga a játék egy kegyetlen időben játszódik. Amikor egy nagy háború után a királyságok válságba és káoszba süllyedtek. Az emberek és a „másfajúak”(tündék, törpök) között összecsapásokra került sor, amelyben az emberek legyőzték az egyesített tünde – törp hadsereget, akik válaszul gerilla harcmodort alkalmaztak. A városokban külön másfajú negyedeket építettek, szegényes körülmények között élnek az ott lakók elnyomásban és megvetésben. Vér és kosz áztatja a tündék egykoron tündöklő szent helyeit és szörnyek vertek tanyát a háború sújtotta tájon. Az emberek félelemben és mocsokban élnek, és egyre csak azt kérdezgetik, hogy hová is tűntek a witcherek?

A játék elején egy rövid összefoglaló videó után vágunk neki a „kalandoknak”, a már fent említett Riviai Geralt személyében. Hősünk elvesztette emlékeit és, csak halvány foszlányok maradtak meg személyét illetően, hogy ki is ő valójában. Történetünk ekkor veszi kezdetét, Kaer Morhenben, ami hajdanán egy dicső witcher iskola volt, erős kőfalakkal és bástyákkal megerősített erődítmény, mely büszkén pompázott, de mostanra egy romos „kőhalommá” változott és alig néhány witchernek ad otthont, köztük egykori mesterünknek Vesemirnek.

A játék történetébe annyira részletesen nem mennék bele, nem akarok semmit lelőni, legyen annyi elég, hogy támadás éri a witchereket egy „szervezet” részéről és ez után indulunk útnak, hogy kiderítsük mi is ez a szervezet és, hogy választ kapjunk néhány elfeledett kérdésre.

A játékban számos harcot kell megvívnunk, amelyben kardjaink és varázslataink nyújtanak segítséget. A harcrendszer nem annyira bonyolult, sőt elég egyszerű. Három fajta „stílus” van játéban: erős, gyors, tömeges. Szerintem ezt nem annyira kell részleteznem, az erős stílus a páncélozott ellen letaszítására szolgál, míg a gyors és a tömeges a könnyen felszerelt mozgékonyabb ellenfelek hetelését szolgálja. A mágiában 5 féle jel van: Aard, Igni, Axii, Queon, Yrden. Mindegyik mást területen használható. Az Aard használata telekinetikus lökéshullám, amely hatásos ellenfeleink ellökésére vagy nehéz fizikai tárgyak mozgatására. Az Ignis egy tűzhullám, amely megsebzi a rádiuszában lévő ellenfeleket, el is kábíthatja azokat. Az Axii egy területi varázslat, amely félelmet kelt ellenlábasainkban. A Queon egy védőpajzsot von Geralt köré, míg az Yrden fájdalmat zúdít ellenségeink nyakába.

A játékban számos döntést kell meghoznunk és ezek hatással lesznek későbbi kalandjainkra. Az egyik kedvenc játékom, a megjelenés óta már többször is végigjátszottam, és mindenkinek csak szívből ajánlani tudom.

Dura

 

 

Minden vélemény számít!

Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE